poniedziałek, 13 października 2014

Jaskinia Dikte- Diktaio Andro

Rano postanawiamy wybrać się do jaskini. W przewodnikach prawie nic nie mam i w hotelu
też wskazali drogę złom straciliśmy 3h .

Najlepiej wybrać się drogą do Ag. Nikolaos jadąc z Herakionu  zjechać do Mochos -Kere-Pilati-Psichro i jest to jedyna droga. Mapy greckie nie zawsze odzwierciedlają teren rzeczywisty my mieliśmy 3 i każda co innego pokazywała. Nam droga skończyła się w gaju oliwnym i wieszcze nie byliśmy na płaskim terenie tylko wysoko w górach Fiatem dobrze że on mały
 Do jaskini prowadzą kamieniste dróżki.Można dotrzeć pieszo.
Lub tak.


Jaskinia leży 1020m na.p.m w wiosce Psichro w górach Dikti.


Była świętą jaskinią Minojczyków  w mitologi było to miejsce ukrycia narodzonego  Zeusa przed
 połknięciem przez ojca jedna ze skałek przypomina matkę z dzieckiem.
Ja nie dostrzegłam ..........................
Ma około 2000 m zdobią ja stalaktyty i stalagmity. 
 zdjęcia nie oddają tego jak tam pięknie będąc na Krecie należy ją odwiedzić
Po wyjściu można wypić gorącą kawę
Ja trochę za lekko się ubrałam grek chciał się poświecić i oddać mi swoją kurtkę .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz